I samarbete med Spektra Design har vi tagit fram en ny visuell identitet och webbplats för Centrum för fotografi. Vår vision är att erbjuda en självklar mötesplats för våra medlemmar, såväl fysiskt som digitalt.

Efter månader av arbete är vår nya hemsida äntligen här – med fokus på att skapa design som lyfter innehåll och funktion för våra medlemmar.

Ett av dess främsta uppgifter är att förmedla och marknadsföra våra medlemmar mot uppdragsgivare, beslutsfattare och allmänheten. Med uppdaterade portfolios, en omfattande branschguide och andra funktioner kliver vi in i ett nytt spännande skede där vi kan öka vår närvaro digitalt, underlätta för våra medlemmar och utveckla Centrum för fotografi, både nationellt som internationellt.

Den nya visuella identiteten ska hjälpa oss att förmedla bilden av Centrum för fotografi som en nyfiken och aktiv rörelse, samt stärka banden med våra medlemmar. Vår nya färgpalett består förutom av svart och vitt av tre starka färger: röd, lila och mörkgrön. Som komplement används ljusare varianter av den gröna färgen som återfinns i vår utställningsyta “Fönstret”.

Logotypen skapades 2001 (en variant av Futura) och för tankarna till en bländare på en kamera. Punkten får ett eget liv.

Välkommen in till vår nya hemsida. Vi hoppas att ni kommer att finna den lättnavigerad och informativ.


Programpunkter